Welkom in onze webshop
Over de uitgeverij


goudsesingel 194
3011 KD rotterdam
(010) 477 85 25

rozenlaan 1
4835 PB breda
(076) 520 48 60



    Prepare for 15 seconds of fame

    Prepare for 15 seconds of fame

    media contacts for researchers
    This book offers researchers a practical guide to media contact. Successful media attention begins with a good preparation. Not every researcher can become a spin doctor, capable of turning every question to their own advantage. But the authors are convinced that every scientist who is well prepared for media contact will be able to convey their message to the public successfully.

    Using clear outlines, examples and practical pointers, this book will show researchers their possibilities, what to expect from journalists at various stages, and which pitfalls to avoid. The authors also deal with the role of fellow researchers,press officers and other stakeholders. The closer research touches on a socially sensitive subject, the more important it is that all parties know what to expect from each other, so that their messages do not conflict. This is another reason why good preparation is crucial.


    Dit boek biedt wetenschappelijk onderzoekers een houvast bij mediacontacten. Omgaan met de media is een spel waarbij de betrokken partijen verschillende belangen en verwachtingen hebben. De resultaten van mediacontacten kunnen anders uitpakken dan gehoopt. Een feit is dat de wetenschap niet kan zonder de media. Publiek én politiek draagvlak zijn voor de toekomst van wetenschappelijk onderzoek van vitaal belang. Ook de financier van wetenschappelijk onderzoek verwacht dat onderzoekers via de media communiceren met het algemene publiek.Geslaagde media-aandacht begint met goede voorbereiding. Niet in iedere onderzoeker schuilt een ‘spin doctor’, die elke vraag van een journalist feilloos naar zijn hand weet te zetten. De auteurs zijn ervan overtuigd dat iedere wetenschapper die goed op contact met de media is voorbereid, erin zal slagen zijn boodschap over te brengen aan het publiek. 

    Met heldere overzichten, voorbeelden en praktische tips laat dit boek de onderzoeker zien over welke mogelijkheden hij beschikt, wat hij op verschillende momenten van journalisten kan verwachten, en welke valkuilen hij daarbij kan vermijden. De auteurs besteden tevens aandacht aan de rol van collega-onderzoekers, persvoorlichters en andere stakeholders.

    Taal: Engels




    Deel met:        |   Doorsturen
    auteur:Fred Balvert, Marcel Hulspas, Souad Zgaoui
    isbn:978 94 90608 83 5
    genre:Wetenschap
    bindwijze:gebonden met leeslint
    aantal pagina’s:96
    afmeting:14 x 19 cm.
    illustraties:
    verkrijgbaar:30-01-2014
    verkoopprijs:14,95

    Over de auteurs

    Deze website van Trichis maakt gebruik van cookies. Klik hier voor meer informatie